Клайв С. Льюїс. Листи до Малкольма

(за книжкою: Клайв Стейплз ЛьюиКлайв С. Льюїс. Листи до Малкольмас. Письма к Малькольму)

  • На літургії потрібно думати про Бога, а не про обряди.
  • Чим більше ти віриш в надприродність того, що відбувається [на Літургії], тим менше значення надаєш вбранню, жестам і позам священика.
  • Коли людина надана сама собі, їй легко зісковзнути з «віри одного разу переданої» [Юд. 1: 3] до химери під назвою «моя релігія».
  • Кризи як телеграфні стовпи: чим ближче стовп, тим більшим він здається.
  • Суперечки зазвичай нас розділяють, справи часом з’єднують.
  • Жодна нормальна людина, у якої є можливість планувати день, не відкладе основні молитви до тієї години, коли час лягати, години явно гіршої для всього, що вимагає зосередженості.
  • У молитві повинні брати участь як душа, так і, слава йому, тіло.
  • Моє тіло не раз мене ставило в скрутне становище, але сам я ставив його в таке становище ще частіше.
  • Зі слухняною уявою бажання не створювали б стільки проблем.
  • Краса природи – таємниця, яку Бог відкрив тільки нам.
  • Краще молитися зосередженим сидячи, ніж напівсонним на колінах.
  • Бог – для людини частково такий, яка людина для Бога.
  • Якщо людина не звертається до Бога в малих потребах, вона не буде знати, як це робити, коли прийде біда.
  • Від невеликих молитов нас часом утримує відчуття не Божої, а своєї величі.
  • Ми часто майже з обуренням відкидаємо Божі дари, оскільки чекаємо від Нього інших дарів.
  • Є молитва, яку Бог ніколи не приймає. Це молитва, яку можна висловити одним словом – «ще».
  • Якби Бог виконував всі мої дурні молитви, де б я зараз був?
  • Нерелігійних занять немає. Є тільки релігійні і ті, що їм протилежні.
  • Є демаркаційна лінія між тією частиною, яку займає в нас Бог, і тієї, що зайнята ворогом. Але ми сподіваємося, що це лінія битви, а не межа, закріплена угодою.
  • Якщо теорію не можна спотворити, то її й не перевіриш.
  • Передбачливість означає «вміле управління непередбаченим».
  • Рівень справжньої науки певною мірою визначається її здатністю передбачати.
  • Провести гарний дослід – значить звести до мінімуму все, що не стосується справи.
  • Від непередбачуваних речей багато в чому і залежить людська історія.
  • У повністю передбачуваному світі людиною бути неможливо.
  • Людям часом нагадують, як дітям: «Думай, що говориш». Потрібно нагадувати і: «Думай, що думаєш».
  • Ми по-мирському вважаємо, ніби божественна і людська дії взаємно виключають одна одну, як буває у людей. Ніби до однієї й тієї ж дії не можна застосувати слова «Бог зробив це» і «я зробив це», кожен вніс свою частку.
  • «Бог встановив молитву, щоб дарувати Своєму Творінню високу честь – бути причиною». Паскаль.
  • Для духовного життя в цілому «вислуховування молитов» набагато важливіше їх виконання.
  • Узагальнюють ті, у кого обмежений розум.
  • Христос помер не тільки для людей взагалі, але і для кожної людини окремо, ніби інших і не було.
  • Не містика повинна оцінювати релігію, а релігія містику.
  • Те, що він містик, саме по собі не говорить про його святість.
  • Буває імпульсивне, уперте й жадібне прагнення до духовного. Як і всі наші бажання, це плоть, яку потрібно розіпнути.
  • Я часто молюся про інших, замість того, щоб їм допомагати.
  • Творіння невід’ємно пов’язане з передачею повноважень.
  • Бог нічого не робить Сам з того, що можуть зробити Його створення.
  • Чим вище творіння, тим більше і тим менше в ній присутності Божої: більше через благодать і менше (Він применшує Себе) – як просто сили.
  • Присутності Божої можна не помічати; уникнути її неможливо.
  • Така вже природа реальності – у неї гострі кути і шорсткі поверхні, вона чинить опір.
  • Рабський страх – нижча з форм релігії.
  • Якщо ти віриш у Бога, що може бути простіше і природніше, ніж звернутися до Нього?
  • Брехня обманює, поки в неї віриш.
  • Емоційну силу не завжди супроводжує духовна глибина.
  • Зорова концентрація – символ і підмога розумової.
  • Треба одночасно пережити задоволення і побачити його божественне джерело.
  • Відчути задоволення як невелику теофанію – вже хвала.
  • Не кожен знайде Бога в шматочку хліба або масла, а це перлове, перламутрове, срібне небо багато хто визнає просто сірим.
  • Смирення важливіше жертви.
  • Емоції незмінні, тільки коли підробні.
  • Молитва-славослів’я, як ніяка інша, повинна бути спільною.
  • Людина набагато більше втрачає, не пішовши до церкви на Великдень, ніж на Страсну П’ятницю.
  • Приховувати світильник під посудину – явно не мій гріх, швидше вже я схильний базікати невчасно.
  • Розвиток науки завжди розширює область «грубих фактів».
  • Багато речей починають йти легко з того моменту, як їх взагалі починаєш робити.
  • Очищення майже завжди пов’язане зі стражданням … Але я не вважаю страждання метою очищення.
  • Тільки поезія може говорити настільки тихо, що чути шепіт думки.
  • Будемо, нарешті, щиросерді: молитися нудно. Вибачення, щоб не молитися, знайти легко.
  • Багато християн моляться мало, «щоб Бог, чого доброго, їх і справді не почув».
  • Молитва вимагає важких зусиль, але це не доводить, що ми для неї не призначені.
  • Бог часом говорить з нами найдовірливіше, коли застає нас зненацька.
  • У Бога я увірував раніше, ніж в рай.
  • Матерія входить в наш досвід, лише стаючи відчуттям (коли ми її відчуваємо) або поняттям (коли ми її розуміємо).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *